Bonjour!
D'boardFollow
ѕᴀʀᴀн oвѕᴇѕιcĸ


Take.A.Note


Jangan pernah menilai seseorang itu dari kisah silamnya dan janganlah kamu mematahkan semangat seseorang yang ingin berhijrah (kembali kepada fitrah) kerana mereka masih mempunyai hati yang mahu mencari redha Allah SWT.




. B U S I N E S S . R E V I E W .

FB PAGE : OBSESICK.Shope
Credit To


Blogskin Review : LOVE.STORY
Picture Of : WeHeartIt
Designed By : AINUN SARAH












Part 3, i'll be done
| Thursday, October 16, 2014 | 0 comments
Assalamualaikum... hey fellas.

So long time i'm not typing for new entry. Biasalah, busy even banyak benda boleh aku list-kan kat dalam ni. Zaman sekarang mana banyak main blog-2 ni. Sekarang kan dah moden sikit, banyak buat vlog, lagi sempoi. But, aku ni sedikit malu nak tampilkan diri dalam bentuk video. Yelahh, ingat senang nak video yang best? Kena ada planning jugak, kang kena bash tak pasal buat malu diri sendiri jaa. Hahhahaa.. dah dah. . . Aku bukan nak tulis cerita pasal ni just nak habaq masa tu terlalu cepat berlalu. Seriously rasa cepat sangat, pejam-celik dah nak habis sem 3. Perghh, sem ni banyak aku makan hati dengan orang, sem ni paling aku diam bila dalam kelas, sem ni paling banyak masalah dalam diri aku. Aku sendiri pun dah tak tau apa dah jadi dengan diri aku.

Aku rasa aku tenggelam dalam diri aku sendiri. Emm, faham kot maksud tersirat disebalik ayat aku tu, if tak faham just buat-buat faham. You know what, when you switch to the other group, you will feel differences. You'll be like strangers for people. Hurmm, tu laa yang aku rasa. Satu lagi, aku sendiri pun tak faham how can aku mudah terpengaruh dengan sebelah pihak even aku taknak jadi orang yang hanya dengar sebelah pihak. Sumpah, sakit bila berkawan baik-baik tetiba berpecah. Dari aku sem 2 dah jadi, ingat naik sem 3 dah tak jadi lagi. But, since aku sendiri yang mudah kecil hati dengan orang. Aku mudah touching bila ada orang buat muka even aku senyum kat dia, sumpah rasa macam dia macam tak suka aku. Sejak masuk poli, aku selalu jadi bad thinking about people around me. Why why why????

Then aku kaji balik diri aku, mungkin sebab aku makin jauh dari Tuhan sebab aku makin lalai sekarang. Hurmm, rasanya Tuhan nak bagi sedar. "Allah beri ujian kadang untuk sedarkan kita, cuma kita saja yang tak sedar dengan ujian Allah bagi tu"

Nak cakap pasal dosa pahala, semua orang tahu. But benda yang dapat dosa juga manusia suka buat, kadang aku pun terfikir. Tapi tak boleh fikir sangat, karang jadi lain pulak, takut terpesong katanya.
Mungkin aku terlalu takut apabila orang lain "CONDEMN" diri aku. Seriously, aku sangat takut sebab dari situ akan terjadi jatuh bangun seseorang. Masalahnya, bila aku jatuh takda pulak yang nak tolong angkat aku balik. Tu yang selalu sangat aku fikir bila orang lain akan condemn diri kita. Tambah kena bash, lagi sakit aku rasa, Hat kawan pun jadi lawan, cuma sahabat saja yang sanggup hadapi bersama kita saat kita susah mahupun senang. Ye dakk?

Okay laa, takat ni jaa kot aku nak cerita. Jumpa sem baru pulak. Btw, final is around the corner tapi aku masih belum dalam study mood. Bila nak mai taktau moood untuk study. Hehehe. K laa, watlek,watpeace,watcool.

Older Post | Newer Post