Bonjour!
D'boardFollow
ѕᴀʀᴀн oвѕᴇѕιcĸ


Take.A.Note


Jangan pernah menilai seseorang itu dari kisah silamnya dan janganlah kamu mematahkan semangat seseorang yang ingin berhijrah (kembali kepada fitrah) kerana mereka masih mempunyai hati yang mahu mencari redha Allah SWT.




. B U S I N E S S . R E V I E W .

FB PAGE : OBSESICK.Shope
Credit To


Blogskin Review : LOVE.STORY
Picture Of : WeHeartIt
Designed By : AINUN SARAH












S E M E S T E R 5 H A D G R E A T E X P E R I E N C E ! ! !
| Monday, November 02, 2015 | 0 comments
Assalamualaikum and hai gaissss.

Mood holidays turn on, 
and now  . . .


Omg, i'm really so excited to type down again in this blog and share my story the whole of semester 5 that i just face it smoothly. Alhamdulillah, everything happened always have the "H I K M A H" at the last. 

Ahhahahha, dah, malas aku nak cakap omputeh, kang banyak grammar salah. Ni makalau tulis dalam SPM ka, final exam ka memang namatey markah kena tolak sebab grammar. I told you the T R U T H. hahahaha. Btw, i have ever really really really hots story. Haaa, nindia hakak nak cerita bagi dan jadikan teladan. especially marketing's student. 

Ceritanya berbunyi begini, . . . . . .
Semester 5 dah bermula, aku harap semester ni dapat berbahagia dengan classmate apa bagai. Aku pun dah pindah rumah sewa baru, stay dengan classmate aku. First time stay dengan classmate dalam satu rumah sewa, mula-mula biasalaa, tak berapa ngam lagi. Dah dok sampai satu sem, masing-masing tunjuk taring. Hahahaha. Nak cerita sebilik ada 2 orang. Mostly aku stay dengan budak pantai timur. Seriously,seronok bole kecek kelate etek. Aku punya rumet (roommate) tu orang pahang, kategori pantai timur jugak. Tapi disebabkan attitude dia buat aku jadi menyampah sampai tahap menyampah aku dah capai tahap maksimum, dah lebih had dah, then aku jadi malas nak cakap dengan dia even dia housemate,classmate and rumet kepada aku. Sebab apa??? Sebab aku dah menyampah dengan perangai bongkak dia tulaa. Nak dipendekkan cerita, aku banyak sangat satu group dengan rumet aku, tu yang ada tahap menyampah namatey kat dia tu. Sapa group dengan dia mau tau laa attitude dia guane, aku tak larat nak sabar sebab aku pun bukan jenis penyabar. Opsss, terlajak pulak. Back to the point. Aku nak cerita part aku masuk " I P D  K U B A N G  P A S U ".

Haa, nak tau pasaipa yang boleh p masuk situ??? Bukan masuk saja-saja masuk p bayaq saman ka apa, ni nak habaq kata masuk sebab kes bodoh jaa. Sumpah, first time aku masuk IPD tu gara-gara pergaduhan antara groupmates aku untuk " M A R K E T I N G  R E S E A R C H " punya subject. Actually aku still satu group dengan dia (rumet) buat kali ketiga untuk groupwork camni. Huhuhuhuhu. Whatever... yang pasai aku dengan groupmate aku masuk ipd sebab punca dari si minah tu jugak. Ya Rabbi, dahla menipu pastu heret aku dengan kawan-kawan p ipd, dahtu boleh pulak tetiba buat baik namatey yang jarang sekali dia nak buat. Hahahaha. Nak tau sebab apa masuk tu? Haa ni nak cerita balik, aku banyak sangat cerita ke arah lain ni. Masalahnya bermula pada malam Rabu bersamaan 7 OKTOBER 2015. Tengahari sebelum malam tu, kitorang memang dah habaq awal-awal dalam group nak buat final report untuk kitorang punya research. Okay, benda dah inform ingat jadi laa nak start buat final report. Tuptup,petang tu boleh si minah tu keluar, okay takpa. sebab malam baru nak start. Then dah malam, kitorang start dalam kol 11 camtu, minah tu balik. Aku dengan groupmate aku yang lain ingatkan balik nak mandi then terus join kami. Tetiba, keluar dari bilik, langkah habis kawan-kawan aku without said sorry terus keluar. Haaa, start situ laa memasing dah berapi bagai. Then bermulalah satu peperangan lawan mengata dalam group discussion pada mulanya, sampailah merebak dalam group kelas. Yang merebak dalam group kelas sebab aku dengan kawan-kawan p cari dia kat sepital loqstaq dengan jitra, Dah kata urgent namatey, then kami p cari punya cari dia takda pun check in. So memang aku yg tengah berapi dah jadi hangus sebab selama ni minah tu selalu menipu. Huhuhuhuhu. Hebat lakonan dan permainan dia. Lastly memang stuck laa kerja nak buat final report tu. Esoknya Khamis bersamaan 8 OKTOBER 2015, aku dah bagitau memang aku nak balik kampung untuk minggu tu. Then dalam tengahari jugak, member hantaq chat kat whatapps group kelas kata jumpa kat IPD petang tu. Haaaa, aku dengan pantasnya menyumpah seranah sebab aku dah otw balik separuh jalan daa. So aku decide,sampai rumah then keluar p IPD semula. Aku bawak mama aku sekali,ajak mai teman aku sat. Okay, time ada kat IPD, dalam ipd tu dikatakan si minah tu buat report sebab nak BERSIHKAN NAMA dia then kami ni ANCAMAN bagi dia. Sebab apa nak bersihkan nama? Sebab apa nak kata kami ni ancaman dia? Sebab dia yang defend diri dia time kitorang cari dia dalam group. Perghhh, time tu memang meletup-letup. Yang tak boleh blah, bergaduh sebab kerja groupwork sampai kena selesai p balai? What the hell? Boleh settle dalam kelas kot kalau dah rasa aku dengan kawan-kawan semua dah aibkan si minah tu dalam group kelas.GROUP KELAS je pun, takda laa sampai facebook, sampai satu dunia boleh tau. Seriously talk, small matter diperbesarkan sampai buat report polis? perrperrperrperrperrgh. Untuk ancaman pulak sebab kata-kata aku dengan kawan-kawan aku guna agak kasar sampai aku ada tulis nak tanam orang hidup-hidup. Huhuhuhuhu, kalau nak ikutkan dalam conversation tu memang itu seperti joke but kalau nak ikutkan akta, if ter-mention nama si fulan, memang aku kena masuk court laa jawabnya.. huhuhuhu. dan aku takkan maafkan minah tu sampai mati. Yess, memang nampak kejam,but hati aku memang tak dapatkan maafkan dia. Okaylaa, yang pasal kat ipd tu tersebar terus sampai ke POLITEKNIK. Haaa padan muka, nak sangat buat report bersihkan nama bagai lastly makan diri. So bukan masalah kami bila aib si minah tu perlu diceritakan kepada lecturer yang berkaitan atas sebab nak amik keterangan. Tapi paling lawak laa, orang gelak bila aku or groupmate aku bagitau kes apa yang sampai masuk ipd, kompom depa gelak. Sebab tak patut langsung benda dalam selimut nak cerita sampai kat semua orang. Daripada kuantiti yang kecil sampailah ke kuantiti yang besar dapat tau hal dia. Itu bukan salah kami. Kami salah tang buka aib dia kat group jaa. Tu pun memang classmates aku pun memang tak suka akan kehadiran dia sebab nak ikutkan,dia menumpang dalam kelas kami. Huhuhuhu. Whatever, lastly semuanya berpihak kepada kami. Itulah orang cakap, jaga attitude kalau nak orang respect kita. So now, sudah kembali normal, but aku takleh go on dengan minah tu even dia rumet aku dulu. Aku tak boleh dan takkan maafkan dia sebab apa yang dia dah buat kat kat aku dan kawan-kawan aku. I cant even forgive her for a little bit trouble. Huhuuhuuhuhu. 

Okayla,, itu saja cerita yang nak dikongsi. For sure, aku selalu buat taktau even minah tu ada jaa try nak cakap or buat baik, hati aku tak boleh terima. But housemate n classmate aku yang lain masih lagi menerima kebaikan dia, untuk aku memang tidak. Always be bad in my eyes even it looks nice for other,but not i am. 

Thanks for reading guys.
Fuhhh, sangat letih menaiping. hehehehe

Older Post | Newer Post